FOLLOWER

28 Mei 2014

Hikmah Solat Sunat Istikharah

Assalamualaikum dan selamat sejahtera





Diantara hikmah didahulukannya pelaksanaan shalat sunnah istikharah sebelum kita memanjatkan doa istikharah adalah karena sebelum kita dapat masuk menghadap seorang raja untuk mengajukan permohonan kita kepadanya secara langsung di dalam istananya, kita harus mengetuk pintu kerajaannya terlebih dulu agar pintu istana raja tersebut terbuka untuk kita sehingga kita dapat masuk ke dalamnya.

(Ibnu Abi Jamrah)

27 Mei 2014

Giveaway Cantik Bersama HESTA Facial Treatment

Assalamualaikum dan selamat sejahtera




klik banner dia atas untuk peluang memenangi 
HESTA Facial Treatment Set Ajaib

Tahukah anda sebenarnya terdapat beberapa faktor yang menyebabkan pelbagai masalah kulit wajah boleh terjadi keatas diri anda. Ramai wanita di luar sana yang tidak sedar sebenarnya, mungkin termasuk diri anda sendiri. Untuk mendapatkan wajah yang cantik, bukanlah sesuatu yang mudah. Tak cukup dengan itu, untukMENGEKALKANNYA agar ianya mampu bertahan lama turut menjadi satu cabaran besar. Masalah-masalah yang biasa dihadapi :

Segmen : Cari Followers Mei !

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Segmen:  Cari Followers Mei!


Masih sempat lagi berkesempatan menyertai segmen mencari pengikut anjuran rakan blogger Suriana abdul kadir


SEGMEN : blogwalking CUTI SEKOLAH bersama ayuinsyirah

Assalamualaikum dan selamat sejahtera



Dalam kesibukan mengatur majlis besar, saya ambil kesempatan ini untuk menyertai Segmen Blogwalking Cuti Sekolah Bersama Ayuinsyirah.  

Elakkan menjadi saudara yang zalim

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Elakkan daripada menjadi saudara yang zalim



Dalam tidak sedar kadang-kadang kita menjadi orang yang zalim.
Zalim kepada diri sendiri dan zalim kepada orang sekeliling.

26 Mei 2014

Dua kerugian orang sombong

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Hari Isnin memang agak kalut dengan anak-anak.  Walaupun belum lagi cuti sekolah tetapi dah mula liat bangun pagi.  Malam tadi bukannya tengok badminton Piala Thomas.  Memasing tidur awal...

Pemandangan indah di waktu pagi.  Gambar hiasan

Intro sangatlah jauh beza dengan tajuk di atas kan.  Boleh la untuk menunjukkan bahawa saya tidak sombong boleh bercerita apa saja selagi rasa nak bercerita.

GIVEAWAY "KE KOREA DAH KITA...

Assalamualaikum dan selamat sejahtera




Klik banner di atas untuk turut serta.

Di sini, saya nak tempek kata-kata yang diambil dari penganjur giveaway "Ke Korea dan kita..."
Tuan Tanah nak bagi ole-ole dari Korea untuk pembaca@pelawat@pengunjung blog Atas Nama Cinta. Tak adalah lumayan sangat tapi itulah barang-barang yang dibeli dengan ingatan untuk pemenang giveaway ni.  

25 Mei 2014

Kuasa untuk membalas

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Kuasa untuk membalas

Kita (saya juga sebenarnya) sering terpengaruh dengan rasa hati untuk membalas perbuatan orang lain ke atas kita.  Kita merasakan bahawa dengan membalas perbuatan berkenaan ia akan berbaloi dan puas hati kerana merasakan pembalasan itu setimpal.

Sebenarnya tanpa disedari sebenarnya perasaan kita itu adalah silap dan salah sama sekali

gambar hiasan.  Koleksi peribadi

Kita sebenarnya tidak mampu membalasnya dengan kadar yang sama kerana kita tidak punya kuasa apa-apa.  Bahkan dengan membalas perbuatan berkenaan ia sebenarnya tidak bisa menjadikan jiwa kita tenang.  Kerana dalam hati pasti terdetik atau tertanya-tanya adakah ianya setimpal atau berbaloi.

24 Mei 2014

Hanya untuk orang yang mahu berfikir

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Hanya untuk orang yang mahu berfikir

Gambar hiasan.  Koleksi peribadi.


Berfikir merupakan cahaya yang masuk ke dalam hati seseorang. Dan apabila seseorang mau berfikir, maka ia akan akan mampu mengambil 'ibrah (pelajaran) dari segala sesuatu (yang ia lihat, dengar, baca, rasa dan alami).
(Ibnu 'Uyainah)


Selamat berfikir kepada semua.  

Semoga kita mampu menjadi pemikir yang bijak dan tidak berfikir untuk kepentingan diri sendiri semata-mata.

Sekian adanya.  Terima kasih.

Al-Ma'thurat | Cintanya berputik di Madrasah Idrisiah

Assalamualaikum dan selamat sejahtera

Al-Ma'thurat |  Apabila cinta berputik


Surah Al-Ma'thurat

Ketika itu memang asing baginya.  Kerana dia belum pernah melihatnya apatah lagi membaca dan meneliti maksudnya.  Namun hari itu, dia sedar ada sesuatu pada surah itu dan dia harus segera mendapatkannya.  Puas juga difikirkan di mana hendak dicari surah yang tidak pernah didengarnya.  Bagaimana hendak diterangkan rupa atau bentuknya dia sendiri tidak tahu.

Sudah hampir seminggu atau lebih surat itu diteliti dan menghayati isi kandungannya. Ditanya pada ibu apa itu ma'thurat tetapi tiada jawapan yang memuaskan hati.  Ibu pernah bersuara agar surah berkenaan dicari di kedai buku.  Tetapi dia bingung kerana di pekan yang terdekat kedai buku dimiliki oleh orang 'asing'.  Masakan dia tahu apa itu surah al-ma'thurat.  Kerana di kedai buku itu apa yang ada hanyalah majalah hiburan, majalah sukan dan juga beberapa buku rujukan untuk sekolah... tidak pernah dijumpai mana-mana buku berkaitan agama suci ini.


23 Mei 2014

Giveaway Diari Jejaka Hangat 2014

Assalamualaikum dan selamat sejahtera




Klik Banner Untuk Join

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Giveaway Diari Jejaka Hangat 2014 dilancarkan buat julung kalinya. Pelbagai hadiah menarik telah disediakan khas untuk anda. Jadi, apa tunggu lagi? Jom sertai Giveaway Diari Jejaka Hangat 2014.

Hadiah :-

Guna akal atau mulut

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Guna akal atau mulut



gambar hiasan


Lebih sedikit orang menggunakan akalnya, lebih banyak pula ia berkata-kata.  (Ali)


Sekian.  Semoga bermanfaat

Doa Agong di Hari Jumaat

Assalamualaikum dan selamat sejahtera



Doa agong di hari Jumaat, Penghulu hari.

Semoga bermanfaat dan dapat dijadikan amalan bersama.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
yangbaik.blogspot.com | suka duka pentas dunia

#doauntukMH370

$$$  

22 Mei 2014

Baru melepasi tiga ratus ribu

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Baru saja melepasi tiga ratus ribu pageview.  Itupun dah nak riuh sekampung...

Mujur juga saya tidak bela ayam jika tidak saya akan kerahkan ayam saya supaya berkokok riuh setaman... hahaha


300081 pada 10.45 malam, 22 Mei 2014

Inilah rupa pageview ketika entri ini dirakam dan ditaip.  Tiga ratus ribu saja tidak banyak sampai jutawan atau bilion tetapi bilangan ini cukup memberi makna kepada blog YANGBAIK.

Tidak mudah sebenarnya nak mencapai hingga ke angka ini terpaksa merangkak dan meniti.  Jatuh bangun tu tidak terkiralah adat dalam dunia blogging. Asalkan kita tidak ganggu orang, gerak perlahan pun tidak mengapa kerana blog kita turut menggambarkan siapa kita.... tidak begitu?

Semoga dunia blogging kita dipenuhi dengan catatan yang membawa manfaat dan kebaikan kepada semua pembaca.  Bukan sekadar gosip murahan atau hamburan caci maki kepada sesiapa.

Sekian adanya.  Terima kasih atas kunjungan anda semua sehingga menjadikan pageview untuk blog ini melepasi angka tiga ratus ribu.

Sedikit masa lagi

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Sedikit masa lagi untuk meningkat dan bertambah.

Apa yang akan bertambah dan apa pula yang akan meningkat?

>

<

>

<

>

<

>

<

>


>

<

>

<

>

<

>

Entahlah kenapa skema sangat entri kali ni.




Ini ha... gambar kat atas tu... pengunjung sekarang ketika entri ini dikeluarkan sudahpun mencecah 299990 dan sedikit lagi bakal mencecah 300000

Wah... baru 300000 tu pun dah nak skema.

Walau apa pun saya berbangga dengan anda semua yang singgah di blog YANGBAIK.  Kerana andalah angka berkenaan bertambah dari hari ke hari.  Setiap hari angka itu bertambah tidak kiralah cepat atau lambat.

Terima kasih kepada anda semua atas keperihatinan dan kunjungan serta kesetiaan ke atas blog YANGBAIK.  Blog picisan yang skema.

Tanpa anda, blog ini pasti akan sunyi dan angka di atas tu pastinya kurang bertambah...

Tepukan buat diri sendiri....

(^-^)


Di mana keadilan

Assalamualaikum dan selamat sejahtera

Di mana keadilan?

Kita sering tertanya-tanya di mana keadilan buat kita bila mana kita rasa dizalimi.
Lantas kita memikirkan bahawa dunia ini tidak adil.



Gambar hiasan, koleksi peribadi

Apabila tidak berjaya mendapat apa yang kita hajati, dengan pantasnya kita akan mengatakan bahawa ia tidak adil tanpa kita sedari bahawa sebenarnya kita sedang diuji untuk diberikan sesuatu yang lebih baik dari apa yang kita hajati.  

The Liebster Award by MyCherita

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


The Liebster by MyCherita / Anugerah Liebster oleh MyCherita


malaysia blogger award, anugerah untuk blogger di malaysia

Logo di atas barangkali sudahpun diketahui ramai blogger.  

Ada kemungkinan ramai juga yang telah ditag oleh rakan blogger dan telah menghasilkan entri berantai berkaitan The Liesbter Award ini. Puas juga mencari makna dalam Bahasa Melayu, sebaliknya ia adalah kata nama khas dan memberi makna Anugerah Liebster. 

Kemungkinan menjadi satu trend atau ikutan adalah besar memandangkan melalui penyertaan di dalam anugerah ini blogger akan menjawab beberapa soalan dan seterusnya memanjangkan anugerah ini kepada rakan blogger yang lain.  

21 Mei 2014

Rabu Tanpa Kata | Panda dari China kini di Zoo Negara Malaysia

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Panda dari China kini di Zoo Negara Malaysia

cerita penuh di SINI

Terima kasih

Rabu Tanpa Kata | Donut gergasi???

Assalamualaikum dan selamat sejahtera




berminat?  sila inbox.



Rabu Tanpa Kata | Sketsa Suami Isteri

Assalamualaikum dan selamat sejahtera




sumber: whatsapp



Rabu Tanpa Kata | Antara Doa

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


sumber :  whatsapp

Tempat berlumba untuk berbuat baik

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Dunia ini tempat berlumba untuk berbuat baik bagi kesenangan untuk kehidupan di sana kelak.  


Untuk renungan.  gambar hiasan


Barang siapa mengetahui bahwa dunia ini adalah negeri tempat berlomba untuk meraih dan mengumpulkan amal shalih, dan ia pun mengetahui bahwa semakin tinggi kedudukan seseorang dalam ilmu dan amal maka makin tinggi pula kedudukannya di surga kelak, maka ia tidak akan menyia-nyiakan waktu sedikitpun dan akan berusaha memanfaatkannya dengan sebaik-baiknya, dan ia tidak akan melewatkan kesempatan sekecil apapun untuk berbuat baik. (Ibnu 'Aqil)


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
yangbaik.blogspot.com | suka duka pentas dunia
#doauntukMH370


$$$

Segmen Blogging + Menang Hadiah!

Assalamualaikum dan selamat sejahtera




KLIK
BANNER UNTUK JOIN

Salam
1 Malaysia. Segmen terbaru kini dilancarkan! Tujuan segmen ini diadakan untuk
beramah mesra sesama blogger. Yang tak kenal, kini boleh berkenal-kenalan.
Menambah rakan maya. Yang bestnya segmen ini menyediakan hadiah menarik buat
pemenang bertuah!

HADIAH:

20 Mei 2014

Segmen Bloglist Bubblynotes.Com 48 Jam #1

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


http://www.bubblynotes.com/2014/05/segmen-bloglist-bubblynotescom-48-jam-1.html

Segmen Bloglist Bubblynotes.Com 48 Jam #1 bermula dari 20/5/2014 SEHINGGA 22/5/2014, jam 9.45 a.m... Semua blogger tak kira yang baru atau lama, femes atau tidak, retis atau tidak dijemput untuk memeriahkan segmen ini... Tujuan?

Baju T yang kontroversi

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Baju T warna hitam yang menjadi kontroversi dan rebutan 3 orang kanak-kanak.


Okey tak



Nanti kita sambung cerita penuhnya...

posted from Bloggeroid

Jika engkau...

Assalamualaikum dan selamat sejahtera

Jika engkau....

petikan dari whatsapp

Jika engkau mahukan teman, cukuplah Allah sebagai teman.
Jika engkau mahukan musuh, cukuplah nafsu sebagai seteru.
Jika engkau mahukan hiburan, cukuplah al-Quran sebagai bacaan.
Jika engkau mahukan nasihat, cukuplah mati sebagai penasihat.


Terima kasih kasih atas perhatian.



19 Mei 2014

segmen geng blogwalkers

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


belog urang brunei
Segmen geng blogwalkers
anjuran belog urang brunei aka fae

Entri ini YANGBAIK baik keluarkan sebagai sokongan kepada rakan blogger serumpun dari Negara Brunei.


Gunakan sebelum terlewat

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Gunakan 5 perkara ini sebelum terlewat.  Pesanan buat diri sendiri semoga bertambah kekuatan iman .


Gunakanlah 5 perkara sebelum datang 5 perkara iaitu masa muda sebelum tua, sehat sebelum sakit, kaya sebelum miskin, lapang sebelum sempit dan hidup sebelum mati.  (HR Al-Hakim & Al-Baihaqi)

Sekian adanya.  Terima kasih.

Ranking Alexa 19.5.2014

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Tiba-tiba saja tergerak nak buat entri mengenai rangking alexa di blog YANGBAIK. Bukannya hujung bulan atau awal bulan tetapi memang sengaja buat entri ini untuk merapatkan lagi perhubungan dengan Alexa.


sumber gambar - google.com dari SINI


18 Mei 2014

Tetamu membawa rezeki atau secara kebetulan

Assalamualaikum


Antara rezeki atau kebetulan.  Catatan ini sekadar berkongsi kegembiraan kerana beroleh rezeki berganda pada bulan Mei.

Alhamdulillah.

Beberapa hari lepas seekor rama-rama berlegar-legar di dalam rumah. Mungkin tersesat agaknya atau keliru dengan bunga-bunga plastik yang terletak di atas meja. Bukan sekali bahkan sudah beberapa kali rama-rama tersesat masuk ke dalam rumah ini.




17 Mei 2014

Bicara tentang hati

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


corak hiasan


Hati manusia itu ada tiga macam :
(1) Hati laksana gunung yang tidak bisa disingkirkan oleh apa pun;
(2) Hati laksana pohon kurma yang memiliki batang pohon yang kokoh tetapi angin membuatnya melambai-lambai; dan
(3) Hati laksana laksana bulu yang condong bersama angin ke kanan dan ke kiri.
(Sirri as-Saqthi)

16 Mei 2014

Mini GA Cash RM50 by Emas Putih #part3

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


As-Salam

[ Tekan banner di atas kalau nak join ]

Mini GA Cash Rm50 by Emas Putih #part3 ini dianjurkan oleh Emas Putih 



Hari Guru 2014 Giveaway RM100

Assalamualaikum dan selamat sejahtera

Hari Guru 2014
Giveaway Hari Guru | 16 Mei 2014

Selamat Hari Guru kepada semua guru seluruh Malaysia dan 1Dunia.  Bunyi macam besar sangat kan Hari Guru nie.  Sudah tentu kerana Guru yang banyak memberi tunjuk ajar dan panduan kepada kita.  Bukan untuk menafikan tanggungjawab dan tunjuk ajar dari ibu bapa tetapi peranan guru tidak kurang pentingnya dalam kehidupan kita semenjak menjejakkan kaki ke sekolah mulai dari Pra sekolah, darjah satu dan seterusnya sekolah menengah atau sehingga ke Universiti.

3 Perkara Penting pada hari Jumaat

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Jangan dilupakan 3 perkara penting pada hari Jumaat.

sumber gambar dari facebook... terlupa link pulak.

15 Mei 2014

Siapa yang paling baik

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Khas buat lelaki bernama suami... siapa yang paling baik?

corak hiasan

Sebaik-baik kamu ialah yang paling baik kepada isterinya
(HR Tirmidzi)


GiveAway CASH RM50 by Cik Ayue

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Salam ('',)

(Klik banner di atas untuk join)



Jom ramai-ramai meriahkan GA Cik Ayue!! 

Giveaway Mega 1st Anniversary Mamaniza.com

Assalamualaikum




Buat julung kalinya mama melancarkan Giveaway Mega 1st Anniversary Mamaniza.com disertai  beberapa para sponsor yang hebat dengan menawarkan beberapa ganjaran yang menarik kepada para pemenang. 

14 Mei 2014

May Giveaway by Irsalina Lovely

Assalamualaikum dan selamat sejahtera




Giveaway simple dari seorang penulis novel.
Dan pastinya hadiah utama adalah sebuah novel.
Klik banner untuk turut serta.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
yangbaik.blogspot.com | suka duka pentas dunia
#doauntukMH370



$$$  




Segmen Blogger Aktif

Assalamualaikum dan selamat sejahtera



Salam .
Anda masih aktif berblogging ?
Jom sertai segmen mudah ni.
Tak pasal-pasal dapat traffic free, follower free .
yang paling penting blogger's friendship -insyallah



klik banner untuk join the community :D 

good luck !


Rabu Tanpa Kata | Catatan yang tertangguh

Assalamualaikum dan selamat sejahtera



CPUV ke-3 bulan Mei 2014 | "McDonald's Hello Kitty"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
yangbaik.blogspot.com | suka duka pentas dunia
#doauntukMH370



$$$  



Rabu Tanpa Kata | Cahaya Keluarga Homestay

Assalamualaikum dan selamat sejahtera



Tiada gambar dalam rumah 
tetapi penginapan ini cukup selesa 
ada 3 bilik tidur, 2 bilik air
2 bilik ada penghawa dingin
kemudahan lain:  tv, astro, peti ais, dapur dan kelengkapan untuk lain untuk sebuah rumah penginapan

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
yangbaik.blogspot.com | suka duka pentas dunia
#doauntukMH370



$$$  




Rabu Tanpa Kata | Antara sebab sepi tanpa berita

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Aktiviti Sabtu Lepas


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
yangbaik.blogspot.com | suka duka pentas dunia
#doauntukMH370



$$$  


9 Mei 2014

Paling banyak

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Paling banyak berlaku tetapi kira kurang sedar atau tidak sedar.  Jika sedarpun kita tidak ingat bahawa ia mampu memusnahkan kita.  Kerana kemusnahan itu jarang berlaku waktu sekarang.


gambar hiasan.  Contoh amalan baik


Tempeyek mini kudapan rangup pilihan ramai

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Tempeyek mini kudapan rangup pilihan ramai.


Tempeyek atau rempeyek merupakan makanan ringan orang Malaysia sejak dahulu.  Kewujudannya sejak bila aye tak tahu tetapi sejap kecil lagi memang dah ada.  Masa kecil dulu (zaman sekolah rendah dan menengah) selalu juga tolong arwah emak buat untuk hidangan di hari raya.  Macam-macam version ada.  Antaranya letak kacang tanah dan kacang hijau dan tidak ketinggalan ikan bilis.

Apa ada dalam hati

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Apa ada dalam hati
Buang mazmumah dalam hati
Tambah mahmudah dalam hati
Semoga hati bertambah murni

Apa ada dalam hati kita itulah yang memberi makna kepada kehidupan kita



Apabila akhirat ada dalam hati, maka akan datanglah dunia menemaninya. Tapi apabila dunia ada di hati maka akhirat tidaklah akan menemaninya. Itu karena akhirat mulia dan dermawan, sedangkan dunia adalah hina

(Abu Sulaiman Ad Daroni)


Selamat hari Jumaat kepada semua.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
yangbaik.blogspot.com | suka duka pentas dunia
#doauntukMH370




$$$  

8 Mei 2014

Lima penawar buat hati insan

Assalamualaikum dan selamat sejahtera



corak hiasan
Obat hati ada lima :
(1) Membaca al-Qur'an dengan disertai tadabbur (merenungkan maknanya),
(2) mengosongkan perut (berpuasa),
(3) shalat malam,
(4) Berdoa dan memohon ampunan di penghujung malam dan
(5) bermajelis bersama orang-orang shalih
(Ibrahim al-Khawwash)


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
yangbaik.blogspot.com | suka duka pentas dunia
#doauntukMH370




$$$  

7 Mei 2014

Rabu Tanpa Kata | Sejauh manapun kau pergi

Assalamualaikum dan selamat sejahtera






~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
yangbaik.blogspot.com | suka duka pentas dunia
#doauntukMH370




$$$  


Rabu Tanpa Kata | Cintaku Tumpah di Sejadah

Assalamualaikum dan selamat sejahtera



Cinta Sejadah?



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
yangbaik.blogspot.com | suka duka pentas dunia
#doauntukMH370




$$$  


Rabu Tanpa Kata | Menara Pinggan Kuning

Assalamualaikum dan selamat sejahtera



Sakit tangan dah


Senyum!


Menara Pinggan Kuning



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
yangbaik.blogspot.com | suka duka pentas dunia
#doauntukMH370




$$$  

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...