Pageviews

13 September 2011

Malaysia's Next Top Female Blogger 2011

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera


 


1) Mengenai Blog ini (yangbaik.blogspot.com)
Blog ini mula dibangunkan sekitar tahun 2008 dan pada awal pembabitan blog ini adalah sekadar untuk mengisi ceritera berkaitan kisah suka dan duka dalam kehidupan harian selain daripada berkongsi pendapat dan pandangan dalam kehidupan untuk manfaat dan kebaikan bersama. Kurang pasti pula siapa pengunjung tetap blog ini, kerana blog ini tidak mempunyai niche yang khusus seperti fesyen, remaja, sukan, gossip atau hiburan. Mungkin juga sesiapa sahaja yang terlibat dalam dunia fesyen seperti remaja perempuan atau remaja lelaki yang gemarkan sukan dan bidang permotoran pernah mengunjungi blog ini. Namun aye mengalu-alukan kehadiran semua pengunjung ke blog ini untuk berkongsi rasa dan naluri dalam hidup bernegara.

Blog ini hanya akan dikemaskini setelah mendapat idea secara spontan atau apabila sesuatu kes telah siap dibuat siasatan.  Masa untuk mengemaskini blog ini tertakluk kepada mood pemilik blog ini iaitu paling kurang 1 hari sekali dan pernah juga mencapai 9 kali sehari (entah angin apa yang menyerang tak tahulah, mungkin dah terlebih idea).

2) What is your personal style?
Gaya saya adalah santai dan bebas tetapi masih mengekalkan sifat-sifat seorang isteri solehah dan ibu mithali (hanya setelah bergelar ibu).  Contohnya bila keluar untuk bersiar-siar wajib dibawa bersama beg besar yang boleh mengisi keperluan anak seperti botol susu dan lampin atau 'wet tissue'.  Namun saya juga tidak mempunyai gaya berfesyen yang tetap kadang-kadang terikut-ikut juga aliran fesyen semasa tetapi masih mengekalkan ciri-ciri seorang muslimah dan mudah bergerak serta selesa.


3) A picture of you in one of your favorite outfits:
Inilah antara 'outfit' kesukaan ketika keluar bersiar-siar bersama keluarga.  Saya jarang sangat keluar dengan kawan-kawan sepejabat melainkan ketika berkursus.

4) Are you the next Malaysia’s Top Female Blogger 2011? Why?

Nak jadi next Malaysia's Top Female Blogger untuk tahun 2011 belum tentu lagi, tetapi kalau termasuk dalam golongan itu amatlah berterima kasih.  Mengapa saya termasuk dalam golongan itu saya sendiri kurang pasti mungkin juga kerana setelah memasuki contest ini makanya secara tidak langsung Sandra Azwan telah mempromosikan blog saya.  Tq.


5) I love to read ‘Life with Sandra…..’ because?
Saya suka mengunjungi blog 'Life with Sandra....' kerana dari blog ini saya dapat pendedahan dan pengetahuan mengenai dunia fesyen terkini bukan sahaja di Malaysia tetapi juga mungkin dunia fesyen keseluruhannya.  Namun saya mengharapkan Sandra Azwan akan turut memaparkan 'architect' fesyen untuk dunia muslimah sebenar bukan sekadar untuk berfesyen kerana mengikuti aliran semasa tetapi kerana sunnah untuk menutup aurat. 


Sekian adanya.  terima kasih

2 ulasan:

  1. Salam,

    Terima kasih kerana sudi untuk join special contest sandra nie...part yg last tu, insyaallah..Sandra akan usahakan...untuk pengetahuan puan, saya ade collection busana muslimah saya sendiri...terima kasih..;-)

    BalasPadam

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.