Pageviews

09 Oktober 2010

sombong adalah dosa pertama!?

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

(gambar hiasan)
sungguh terkedu... selama ini memang disedari dan memang tahu ... tak pula disangka mengapa begini... tak pula diketahui mengapa (perlu kajian mendalam)
tak sangka... bila ditegur
awak nih sombong la
ha... sombong ker
awak tak kenal saya lagi
mana pulak tak kenal dah lebih 10 tahun saya kenal awak
eh... kalau macam tu dah tentu awak kenal saya
memang kenal ... tapi tak semua
kenapa tak ambil peluang untuk kenal 'ngan saya
awak silap la... kalau dah kenal tapi sekarang baru tahu
dari dulu tak tahu ker
atau awak dah jemu 'ngan saya
sebab saya banyak kerenah yer
suka hati awaklah ...

memang saya sungguh sedih dengan peristiwa itu
lantas saya menangis sepuasnya
saya sungguh malu
pada diri dan juga pada semua orang
saya tak sangka
orang yang saya percaya ... dan kenal lama
dah jadi macam orang yang saya tak kenal
tak tahu siapa saya
mengapa saya begini..

eh... mengapa saya buat entri ni...
ada kaitan dengan awak ke?
habis, kenapa? terasa di hati ke?
dengan saya juga tiada...
tapi saja buat cerita
nak mendalami hati dan perasaan
orang yang rasa sombong tapi sombong
bagaimana pula dengan orang yang memang sombong
~~~~~~~~~~
Jauhilah kesombongan, karena sesungguhnya kesombongan adalah dosa yang pertama yang membuat makhluk bermaksiat kepada Allah



(Aun bin Abdullah)

2 ulasan:

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.